בקבוק ללא מאבק

סרבני בקבוק - התינוק שלי סרבן?!

להניק זה נפלא, אבל לגלות שהתינוקות שלנו הצטרפו לקבוצת "סרבני בקבוק", זו ממש הפתעה לא נעימה… כולנו שמענו על התופעה, אבל קיווינו שזה קורה רק להורים אחרים… אולי זה קשור לאלו שמעולם לא נתנו בקבוק? אולי זה קשור להורים שלא באמת רוצים לשחרר… אולי רק להורים עם ילד ראשון…
ואז זה קורה לנו… ואנחנו נשארים פעורי פה. אנחנו מתחילים לדבר לתינוק שלנו, להסביר לו כמה כיף עם אבא ועם המטפלת החדשה המקסימה ולהסביר לו שהגיע הזמן קצת לשחרר…

אבל האמת היא שסרבנות בקבוקים לא קשורה בכלל לרצון שלנו לשחרר או לכמה אנחנו הורים מנוסים, היא קשורה נטו לתינוק ולחוויה שלו עם בקבוק.

מה עושים ?!
מאין תבוא הישועה? יגידו לנו להחליף בקבוק או לתת למישהו אחר לתת בקבוק… ואז נתחיל במסע, היום אבא, מחר סבתא, ומחרתיים ניתן לשכנה… אוקיי לא הצליח… לא נורא… הולכים לקנות עוד בקבוק לסרבנים… לאט לאט הייאוש מחלחל, הוצאנו כבר המוני כספים על בקבוקים מיותמים, ועל כמה קופסאות תמ"ל.. ויש רגעים שזה מתחיל להיות הזוי… אנחנו מתחילות לאבד סבלנות, כבר לא ברור לנו מה נכון ומה לא נכון… ולרגע יש לנו חרטות על זה שבחרנו להניק… אולי היה נחסך מאיתנו הסיוט הזה… אבל תכלס' ההנקה היא מתנה ענקית שנתנו לתינוק שלנו, ואנחנו ממש לא רוצות להתחרט עליה… אבל אם רק היה לוקח בקבוק… ואם רק לא היינו נכנסים לסרט הזה… עוד רגע של חרפון… אז בואו נעשה קצת סדר..

מה יגרום לתינוקות סרבני בקבוק – לקחת (סוף סוף) בקבוק?
הניסיון שלי לימד אותי שקודם כל כדאי להבין למה התינוק מסרב לבקבוק. מה שמקשה עלינו זה שאנחנו לא לגמרי יודעים למה הוא מסרב. אנחנו פשוט יורים לכל הכיוונים, כי לא ממש ברור לנו למה הוא לא לוקח בקבוק… נכון התינוק שלנו לא מדבר, והוא לא מסביר לנו למה הוא לא שותה. אבל יש סיבה. זה אף פעם לא סתם. אם נחשוב שהתינוק שלנו סתם עקשן, אנחנו פשוט נפספס את הסיבה האמיתית לסירוב שלו.
לכן כשניגשתי להכין את המיניקורס לסרבני בקבוק, ידעתי שמעבר לכל הטיפים, הסרטון הראשון שבו, הוא הסרטון הכי חשוב. לקוחות שראו את הסרטון "למה התינוק מסרב לבקבוק" אמרו לי שזו היתה הנקודה שהאסימון נפל. נכון, לא לכולם זה יקרה, אבל אחוז גבוה יבין למה התינוק שלו מסרב לבקבוק. זה חשוב, כי ברגע שאנחנו נכנסים לראש של התינוק שלנו ומבינים אותו, הרבה יותר קל לייצר דרך ממוקדת, דרך שמתאימה לו.
הכירו את המיניקורס לסרבני בקבוק – לחצו כאן. התובנות שתקבלו, כנראה יאירו לכם את העיניים.

רגע, אם עוד לא שמעתם עליי ועל הגישה שלנו, ממליצה לשמוע את הסרטון שלי "10 התשובות לסרבנות בקבוק", אלו 10 תשובות לשאלות נפוצות, ההרשמה לסרטון בעזרת המייל נעשית בקישור הזה:

קרן פרקש

בקבוק מומלץ - סרבני בקבוק

ברוכה הבאה ל"חכמת ההורות", שמי קרן פרקש, אני מנתחת התנהגות יישומית ומפתחת תוכנית "בקבוק ללא מאבק", איך ללמד תינוק יונק לקחת בקבוק באהבה. כדי לשמור על ההנקה, במקביל לנתינת הבקבוק, הצוות של בקבוק ללא מאבק, כולל גם יועצת הנקה ומדריכת הנקה. הצוות שלנו אוהב ומפרגן והוא כולל את, נורית שלונסקי, שהיא יועצת הנקה מוסמכת ומיילדת ושרית גיורא דודאי, מדריכת הנקה ועובדת סוציאלית. 

בהשכלתי למדתי לימודי תעודה בניתוח התנהגות יישומי ABA, לימודי דולה, לימודי תואר ראשון ושני בפיסיקה, ותואר לאחר תואר בביולוגיה. בוגרת אוניברסיטת ת"א, הטכניון וסמינר הקיבוצים. אני אמא לארבעה מתוקים ובת הזוג של אריאל אהובי. אני גם אחות קטנה לאחים אוהבים, דודה להרבה אחיינים, ובת להורי היקרים. אני חושבת שהמשפחה שלנו זה המשאבה הכי יקר והכי מדהים שיש לנו, ואני כאן למענך, ולמען המשפחה שלך.

תוכלו לקרוא עוד עליי בדף הפייסבוק שלי.
הדרכת הורים לכל תינוק וילד