הדרכת הורים תינוקות ילדים

כוס טפטופים – משאבה ידנית

כוס טפטופים של האאקה, היא בעצם משאבת הנקה ידנית. האאקה, היא החברה המקורית מניוזילנד, שהמציאה את הרעיון שאפשר ליצור בקבוק, שיהיה כולו מסיליקון, יתחבר לשד בעזרת וואקום, ובזכות הוואקום שהוא יוצר, ישאב חלב מהשד בקלות. הסיליקון של האאקה, עמיד, רך ואיכותי ברמה רפואית. לכן אפשר לשים אותו בסטריליזטור אפילו במיקרוגל. יש לה את 3 תווי תקן: האירופאי שהוא המחמיר ביותר, האמריקאי והישראלי. אז כיום, האאקה היא גם המקורית וגם הכי איכותית בשוק. היתרון הגדול הנוסף של האאקה, זה שהיא משווקת אך ורק על ידי נשות מקצוע. זה אומר שאם הכוס לא עובדת לך, תוכלי להרים טלפון לאשת המקצוע שרכשת ממנה, ולקבל ממנה עצות מעשיות לייעול שאיבות. אז אם אתם מחפשים איכות. האאקה היא התשובה.

אני ממליצה על הכוס הקלאסית של האאקה – כוס קלאסית גודל 90 מ"ל – היא מצויינת, קומפקטית, ומאוד נעימה לשימוש תוך כדי הנקה.

יש לה יכולת שאיבה טובה ומתאימה לנשים "שלא מטפטפות חלב" בכלל – כי היא ממש משאבה. 

שימו לב – כדי להפיק יכולת שאיבה טובה בעזרת הכוס, יש לקרוא את ההסבר למטה. 

כוס קלאסית גודל של 90 מ"ל – מחיר 70 ש"ח (לפני משלוח)

ניתן לרכוש דרך האתר של המייבאת הרשמית של האאקה בארץ, הכפתור לרכישה נמצא בתחתית הדף.

איך לחבר את הכוס כדי שתשאב חלב כמו משאבה?
חשוב שהכוס תתחבר טוב לשד, בעזרת הוואקום הטוב שנעשה. הכוס עשויה מסיליקון, ולכן יש שלושה רמות של וואקום שאת יכולה ליצור.
רמת וואקום ראשונה, היא לקחת את הכוס וללחוץ עליה במרכז. רמת וואקום שנייה, היא לקפל את השפתיים של הכוס ואז להצמיד למרכז הפטמה שלך, ואז לפתוח את הקיפול על הפטמה. רמת וואקום 3, היא גם לקפל את השפתיים וגם ללחוץ במרכז הכוס, לחבר למרכז הפטמה, ולשחרר את הקיפול ואת היד.
הנה תמונה שמדגימה את רמת וואקום 2 ו 3. 

 

כוס טפטופים

חשוב שהכוס תהיה מחוברת בוואקום טוב, בלי ליפול! אם הכוס נופלת בקלות, העלי את רמת הוואקום. אם וואקום גדול יותר מכאיב לך, נסי להוריד וואקום, ולהרטיב את השד, זה יכול לעזור לכוס לא ליפול.
איזה רמת וואקום לבחור? ככל שרמת הוואקום עולה, ככה יותר חלב משתחרר לנו. לכן כדאי לבחור את רמת הוואקום הגבוהה ביותר, כל עוד הוואקום לא מכאיב לנו, כי חשוב שהיא תרגיש טוב ולא תכאב.
אם הפטמות שלנו רגישות ורמת הוואקום הגדולה כואבת לנו, אז נבחר את רמת הוואקום הכי נמוכה. ואז נשתמש בעיסוי לשד, וסחיטה ידנית שתפיק לנו יותר חלב – הסבר מפורט כאן.
נשים לב, שאם בחרנו ברמת הוואקום הכי חלשה, כאשר הכוס מתמלאת, אז אנו עלולות להרגיש שהוואקום נחלש מידי, ואז 
נצטרך כל כמה דקות לשים את הוואקום מחדש. טריק נוסף, בזמן החיבור מחדש, אפשר גם לפמפם קלות, בעזרת לחיצות על מרכז הכוס, זה מגרה את הפטמה, וזו חלופה לרמת וואקום חזקה. 
חשוב שנשמור על הפטמה שלנו, לא נשים רמת וואקום שמכאיבה לנו, ולא נחבר את הכוס לאורך יותר משעה רצופה.
את הכוס כמובן מומלץ לחבר במקביל ליניקה של התינוק. אבל, הכוס עובדת מצויין גם ללא חיבור התינוק. כך כשאת בעבודה או בנסיעה תוכלי להשתמש בה, ממש כמו משאבת חלב ידנית!
מומלץ להעזר ברעיונות שמייעלים שאיבה כאן:

 

קרן פרקש

בקבוק מומלץ - סרבני בקבוק
ברוכה הבאה לאתר "חכמת ההורות". שמי קרן פרקש, אני דולה, מנתחת התנהגות יישומית ומייסדת "חכמת ההורות". מפתחת תוכנית "בקבוק ללא מאבק", איך ללמד תינוק יונק לקחת בקבוק באהבה. התוכנית עוזרת לאמהות מניקות שהתינוק שלהן "סרבן בקבוק", ובשיטה הזו ליוויתי מאות אמהות מניקות לסרבני בקבוק, יחד עם הצוות שאיתי, נורית שלונסקי, יועצת הנקה מוסמכת ומיילדת ושרית גיורא דודאי, מדריכת הנקה ועובדת סוציאלית.  בהשכלתי למדתי לימודי תעודה בניתוח התנהגות יישומי ABA, לימודי דולה, לימודי תואר ראשון ושני בפיסיקה, ותואר לאחר תואר בביולוגיה. בוגרת אוניברסיטת ת"א, הטכניון וסמינר הקיבוצים. אוהבת להיות יצירתית, אוהבת לתמוך בהורים, אוהבת להקשיב. אני אמא לארבעה מתוקים ובת הזוג של אריאל אהובי.
הדרכת הורים תינוקות ילדים